Милинки

Не съм се оплаквала, че доскоро нямахме фурна.

При преместването се счупи и цяла зима бяхме на супена диета.

За Великден ден успяхме да си купим нова фурна.

Никога не съм предполагала, че ще е толкова трудно да спестим 350 лв.

Щерките нещо ме бъзикат, че съм забравила как да пека.

Това е второто успешно печиво, след козунака.

Ето и рецептата, има я и на плика с брашното с подробности за пропорциите, но аз никога не успявам да ги спазя при месенето.

За тестото:

1 кг брашно

1 кубче мая

500 мл топла вода

1 чаена лъжичка сол

За формоването:

100 гр разтопено масло

За заливката:

250 гр сирене

2 яйца

Замесвате тесто и чакате да втаса около 30 минути. За да си спестя ранното ставане в неделя аз го замесвам вечер късно и го оставям в хладилника, задължително с тежък капак отгоре.🙂

Сутринта разтапям масло и формовам топчета. Това занимание се отразява добре на ръцете.🙂

Подреждам ги в тава и ги заливам с с яйца и сирене.

Пека в предварително загрята фурна на 200 градуса, приблизително 30 минути. Докато се зачервят.🙂

Да ви е сладко!

2 отговора към Милинки

  1. troubadour казва:

    Прави се бицепс от месенето, ама аз имам друг въпрос.

    Когато му се е случвало (тези три велики пъти) да правя тесто, винаги го бутвам в плик и си го тряскам така в хладилника. Въпросът ми – защо е тежкият капак? Не е като да се подуе (тестото) в хладилника или има някаква друга причина.

    • Ваня казва:

      Е, може и в плик, но по-голям.🙂 Ако капакът е лек, тестото го избутва и в хладилника става мазало.😀

Вашият коментар

